יוון, זגוריה וצומרקה

התכנון היה לעשות את טרק סובב זגוריה אבל תכנונים לחוד והמציאות אחרת. מזג האוויר אילץ אותנו לשנות תוכניות ולהנות ממחזות אחרים יפים לא פחות. נחתנו בסלוניקי, נסענו לזגוריה אח"כ לצומרקה וקינחנו במטאורה.

תאריך הטיולOctober 2021
עונה מומלצתמאי עד אוקטובר

יום 1- נחיתה ולינה במצובו

נחתנו בערב בסלוניקי, את הרכב שכרנו מראש מחברת motocare. נציג מהחברה חיכה לנו בשדה התעופה, נסענו בשאטל למשרדי החברה וקיבלנו את הרכב. התחלנו בנסיעה לכיוון מצובו, לאורך הכביש המהיר, הנסיעה לקחה כשלוש שעות והגענו למלון מדהים ביופיו Grand Forest Metsovo. מומלץ ביותר!

יום 2- נסיעה Monodendri והליכה בקניון הויקוס עד מיקרו פפיגו

קמנו מוקדם אחלנו ארוחת בוקר משובחת במלון והמשכנו בדרכינו לכיוון הכפר Monodendri. בדרך עצרנו ביואנינה לקנות קצת אוכל וגז לגזיה .
הגענו לכפר Monodendri ב11, חנינו בחניה הראשית התארגנו והתחלנו ללכת.
הטרק מתחיל מימין לעץ דולב ענקי שיש במרכז הכפר. השביל בתחילתו מרוצף ונכנס לתוך היער. מכאן מתחילה ירידה שלקחה לנו קצת פחות משעה.
בסוף הירידה מגיעים כמעט לבסיס הנהר ומתחילים לצעוד לאורך נהר הויקוס.
בכל מקום שקראנו נאמר כי הנהר בתקופה זו יבש. אנחנו הגענו אחרי מספר ימים גשומים והנהר זרם. במהלך ארבעת השעות הבאות הלכנו בתוך יער קסום לצידי הנהר, הדרך יחסית קלה, אך ארוכה.
לאחר כ12 קמ בויקוס, הקניון נפתח בצורה רחבה.
כשמגיעים לנקודת ההתפצלות
ישנם שני דרכים לסיים את המסלול, או לעלות לכפר הויקוס דרך מעיינות וידיאטורמיס (אנחנו לא הספקנו להגיע אליהם כי כבר נהיה מאוחר) או לחצות את הנהר לכיוון מיקרו פפיגו. בשני האפשרויות מדובר בעליה לא קלה, אך העליה לויקוס קצרה יותר. אנחנו תכננו להגיע למיקרו פפיגו, אבל לא תארנו שיהיו מים בנהר, התלבטנו מאוד אם נצליח לחצות אותו. הגענו לנקודת הפיצול, הורדנו נעלים קיפלנו מכנסיים ועברנו את הנהר. לא ממליצה לעבור כאשר הזרם חזק.
במידה ואין אפשרות לעבור, ממליצה לעלות לכפר ויקוס ולחפש מונית שתקפיץ אתכם לסוף המסלול למיקרו פפיגו.
לאחר החציה עלינו למיקרו פפיגו, עליה לא קלה שארכה כשעתיים.
הגענו עייפים אך מרוצים למלון שהזמנתי מראש Papigo towers.
מלון נחמד עם נוף מהמם, הבעלים ג'ורג' סופר נחמד ועוזר בכל דבר.
סה"כ הליכה- 7 שעות.

יום 3- ממיקרו פפיגו לאגם הדרקון וחזרה למיקרו פפיגו

את הבוקר התחלנו מוקדם מאד. יצאנו בשבע כשעוד הייתה חשיכה מוחלטת. ידענו שלפנינו יום הליכה ארוך מאוד ומבדיקת אתר מזג האוויר עלה שבסביבות השעה שלוש אמור יהיה להתחיל גשם.
ג'ורג' הכין לנו ארוחת בוקר ארוזה ערב קודם, ככה שלא התעכבנו ביציאה.
ההליכה מתחילה בתוך היער ולאט לאט ההרים נחשפים והנוף המרהיב נגלה.
במהלך העליה ישנם מספר נקודות למילוי מים, כך שלא צריך להעמיס המון בקבוקים כי יש מספר ברזיות לאורך הדרך, כמו גם שלוש נקודות תצפית.
הגענו לבקתת Esteraka בשעה עשר, אכלנו ושתינו קפה והמשכנו בדרכינו לאגם הדרקון, הדרך יורדת לאוכף מוריק ואחכ עולה עד לאגם.
ממליצה לעלות לפיק שנמצא בקצה השני של האגם. הנוף שנשקף ממנו פשוט קסום.
בשלב הזה השעה הייתה כבר שתיים והחל לטפטף התכנון היה לנסות להגיע לצפלובו אך הדרך היא ארוכה ופחדנו לרדת בגשם כבד אז החלטנו לרדת חזרה למיקרו פפיגו. חזרנו חזרה לבקתה אכלנו מרק חם כדי להתחמם וירדנו למטה חזרה למיקרו פפיגו. כל הדרך למטה ירד גשם, אבל ההליכה היתה נעימה וטובה.
הגענו חזרה למלון שישנו בו יום קודם בסביבות ארבע וחצי
סה"כ הליכה- 9 שעות.
אחרי שהבנו מכל התחזיות שהיומיים הבאים יהיו מאד גשומים החלטנו לנסוע ולהביא את הרכב שהשארנו Monodendri. ג'ורג' סידר לנו מונית בעלות של 40 יורו, הנסיעה לקחה 50 דקות בדרך מפותלת מאד.
ליד Monodendri יש תצפית מדהימה על עמק הויקוס שנקראת Oxia. נסענו לשם לקראת השקיעה ונדהמנו לראות את עומק הערוץ בו צעדנו יום קודם.
חזרנו למיקרו פפיגו והלכנו לישון. עייפים מאד.

יום 4- ממיקרו פפיגו לאריסטי

התעוררנו לבוקר גשום וחורפי, קמנו בנחת והבנו שמסלולים רגליים היום הם לא ממש אופציה.
נסענו ל Papingo Rock Pools, בריכות בתוך מסלעה מיוחדת הסתובבנו שם קצת ונסענו לפפיגו לבית הקפה הצמחוני השווה שיש שם.
אחרי שהתפנקנו המשכנו ל Voidomatis river ול Klidonia ancient stone bridge. שני גשרים מרהיבים מעל נהר הויקוס.
לקראת הערב הגענו למלון השווה ביותר Aristi Mountain Resort Hotel והתפנקנו כמו שצריך.

יום 5- בדיקות קורונה באיונינה ונסיעה לצומרקה

היום היינו צריכים לעשות בדיקת קורונה באיונינה לפני החזרה לארץ. ישנם 2 מקומות לבצע בדיקה באיונינה אנחנו עשינו ב Dompoli 25 בעלות של 60 יורו וקיבלנו את התוצאות עוד באותו היום.
לאחר מכן נסענו ל Plaka arched bridge גשר עתיק מרהיב ביופיו מעל נהר Archathos ישנו מסלול קצר שאפשר לעשות אחרי שעוברים את הגשר.
משם המשכנו ל Katarraktis Waterfalls שני מפלים עוצמתיים ומרהיבים. הדרך לשם הייתה לא פשוטה, בצד הדרך המון אבנים וסלעים שכנראה נפלו בעקבות הגשם. נתקלנו במפולת שחסמה את הכביש, אבל יחד עם כמה תיירים יוונים הזזנו את האבנים והצלחנו לעבור.
בדרך לפרמנטה, למלון שישנו בו, עצרנו באגננטה ואכלנו בטברנה צומרקה שמאד מומלצת ובצדק.
אנחנו ישנו ב Arhontiko Vourloka שהיה נחמד. יש מלונות יותר טובים באזור שלא היה להם מקום כשהזמנו כגון Anavasi Mountain Resort ו Orizontes Tzoumerkon Hotel Resort ממליצה לנסות שם!

יום 6- מסלולי יום בצפון צומרקה

התחלנו את היום בנסיעה ל Melissourgiotiko Mountain Refuge
משם יוצא מסלול מעגלי למפלים הגבוהים ביותר ביוון, המסלול ארך כשלוש שעות. הבוקר היה מעונן וגשום, ככה שהזרימה הייתה יפה אבל לא הצלחנו לראות את הנופים מסביב.
כדי להתחמם, בסוף המסלול נסענו לשתות קפה עם עוגה שווה בOrizontes Tzoumerkon Hotel Resort. המקום הזה פשוט מדהים! מעוצב בטוב טעם עם הנוף הכי יפה שיש.
לאחר שהתייבשנו נסענו צפונה למינזר קיפינס, מפליי קויאסה ולכפר Kalarrites. בין שני הכפרים קלארטיס וסירקו יש מסלול מקסים של שעה וחצי לכל כיוון. מומלץ!

יום 7- נסיעה לסלוניקי דרך מטאורה

התעוררנו מוקדם ויצאנו בחשכה לכיוון מטאורה לראות את המנזרים התלויים. הנסיעה לשם ארכה כשעתיים וחצי, טיילנו בין התצפיות שתינו קפה והמשכנו לסלוניקי לטיסה.

לסיכום- צפון יוון יפיפיה, מלאה במסלולי טיולים, מפלים, נחלים ובריכות עם מים בצבע טורקיז מרהיבים.
קחו את הזמן באזורים אלו. הכבישים מפותלים צרים ולעיתים גם מסוכנים, אך הנופים מהפנטים.
תהנו!

• ממליצה ללכת עם מקלות הליכה, זה תמיד עוזר במניעת החלקות.
  • תמעיטו בציוד- קחו רק מה שבאמת צריך.
  • מעילי וכיסויי גשם הם חובה
  • אם אתם מגיעים לצומרקה, ממליצה להשכיר רכב שהוא קצת יותר גבוה מרכב פרייבט רגיל.
  • תתעדכנו במזג האוויר לפני היציאה
  • תהיו גמישים ותשאירו אופציות פתוחות. לא תמיד צריך להזמין לינה מראש.