שבועיים מושלמים בצפון איטליה

טיול עם רכב בצפון איטליה באזור ורונה ואגם גארדה, הרי הדולומיטים, ונציה ופאדובה, טוסקנה, לוגאנו ומילאנו

תאריך הטיולSeptember 2014
עונה מומלצתמאי - אוקטובר

כבישי האגרה עולים כסף ולא מעט. נסיעה של מעל שעה עולה כ-16 יורו והנסיעות הקצרות בין 2-10 יורו. קחו את זה בחשבחון בתכנון הטיול שלכם.
הזמינו את הכל מהארץ. במיוחד בשיא העונה יהיה לכם קשה למצוא מקומות טובים במחירים סבירים אם תחכו להגעה לאיטליה. אנחנו הזמנו את רוב המלונות דרך איסתא ודרך בוקינג (איפה שהיה זול יותר). בעיקר חשוב שתהיה לכם חניה חינם ואוואיפי ורצוי לא במרכזי הערים.
רכב - גם את הרכב חשוב מאוד להזמין מהארץ משום שאחר כך קשה מאוד למצוא רכבים זמינים. תזמינו מראש כדי שהמחיר לא יעלה. מומלץ מאוד להתמקח איתם כשמגיעים לקחת את הרכב ולקחת רכב דיזל. גם חסכוני יותר וגם הדיזל באיטליה זול יותר.
את הרכב הזמנו דרך חברת אופרן כי לא רצינו להתעסק בגלל ענייני הביטוחים שאנחנו לא מבינים בהם יותר מידי. ניתן להזמן גם דרך אתר http://www.rentalcars.com/he
טיסות - אנחנו לקחנו טיסות ישירות של חברת איזיג׳ט למילאנו לשדה התעופה הבינ״ל malpensa ככל שתזמינו את הטיסות יותר זמן מראש ככה המחיר יהיה זול יותר. לקחנו טיסה ב200 יורו לאדם. הטיסה לא כוללת אוכל ושתיה. קחו איתכם אוכל ושתיה למטוס זה מותר. בנוסף, הכרטיס כולל רק תיק קטן שעולה איתכם (המידות המדויקות באתר של איזיג׳ט) אנחנו הוספנו 40 יורו ולקחנו גם תיק גדול לבטן המטוס עד 20 ק״ג.
www.easyjet.com
הביאו איתכם כבל אוקס (לכיף) ומטען לרכב כדי שתצליחו לנווט כמו שצריך. הנסיעות ארוכות והסמארטפונים לא יחזיקו לכם מעמד.
לא תמיד כדאי לכם לאכול במסעדות במיוחד אם אתם קצרים בכסף. אנחנו השתמשנו הרבה בסופרים. אמנם לא היה איפה לבשל אבל קנינו אוכל טרי ואכלנו באותו הרגע. לחם, גבינות, ירקות, פירות וכו׳…
בחלק מן הערים לוקחים מס עיר בהתאם לרמת המלון. נע בין 1-3 יורו לאדם ללילה.
תטענו את המסלולים של הרכב לילה לפני בוואיז. הgps לא חייב לעבוד על אינטרנט ברגע שטענתם את המסלול פעם אחת בוואיפי של המלון.
תכננו את הטיול כמו שצריך, תעזרו בגוגל, כמעט לכל אתר שרשמנו יש אתר רשמי עם המון מידע שימושי.
קחו איתכם בגדים חמים. העונה באיטליה דומה מאוד לעונה בארץ. לקראת ספטמבר כבר מתחיל להתקרר. חוץ מהעונה הרגילה שימו לב שבהרים באזור הדולימטים הקר יותר.
קחו איתכם מטריה היא הצילה אותנו כמה פעמים :)

לינה

באזור ורונה:
מלון ibis verona, מלון 3 כוכבים, נחמד מאוד. ארוחת בוקר קצת דלה. המלון נמצא באזור לא כ״כ סימפטי אך אתם עם אוטו זה לא מפריע. המחיר שלו זול מאוד יחסית למלון ולכן שווה את הערך תמורת מה שמקבלים.

באזור הדולימיטים:
- מלון hotel tyrol מלון פשוט אך יקר יחסית שנמצא ליד העיר דוביאקו. ארוחת הבוקר הייתה מצוינת אך לא יותר מזה. אנחנו ממליצים לכם להזמין קצת מראש ולקחת מלון זול יותר, גם ככה רק ישנים שם.
- רפוחיו בלאגאזוי - הרפוחיו יקר מאוד ובנסוף לוקחים כסף על הארוחות וכמובן שאין מקום אחר לאכול שם. תזמינו מראש ותנסו להשיג לכם חדר פרטי. הלינה בחדר המשותף עם הרבה זקנים אירופאיים הייתה אמנם חוויה אך קצת פחות נח.

- ceas farinol בעיר קאנזאי מלון דירות פשוט מדהים. מקבלים דירונת נחמדה מאוד בבניין שממש נראה כמו בניין מגורים. קצת קשה למצוא אותו אך פשוט שווה כל אגורה.
שקט מאוד, צוות אדיב ביותר וקרוב למרכז.

באזור ונציה:
מלון art hotel המלון ממוקם בעיר בשם מיראנו (mirano). כאמור, אנחנו ממליצים לישון מחוץ לעיר משום שבעיר יקר מאוד לישון.
המלון היה נחמד מאוד, הצוות היה אדיב ביותר. בנוסף, נהננו מאוד המעיר מיראנו וממקומות הבילוי שלה בלילה.

באזור טוסקנה:
מלון meridiana country hotel מלון 4 כוכבים פשוט מצוין. לא יקר במיוחד והוא מציע שיורתי ספא, חדר כשר וארוחת בוקר מצוינת. בנוסף, המלון שוכן בסביבה כפרית בטוסקנה שמוסיף לאוווירה המיוחדת של המקום.

באזור מילאנו:
מלון hotel berlino מלון זול, 3 כוכבים ששווה את המחיר שלו. המלון נקי מאוד, מסודר ויחד עם זאת מאוד פשוט. גם כאן הצוות היה אדיב וארוחת הבוקר הייתה נחמדה מאוד.
המלון ממוקם במרחק של קו חשמלית אחד (10 דקות נסיעה) מהמרכז.

ורונה אגם גארדה

יום #1: יום ג׳ ה-2.9.14 - התארגנויות ראשונות והגעה לורונה
ביום הראשון לקחנו טיסת איזיג׳ט בשעה 12:50. למרות השמועות על החברה הטיסה יצאה בידיוק בזמן.
נחתנו במילאנו בשעה 16:20 (שעון איטליה, שעה אחת פחות מישראל).
נחתנו בטרמינל 2 שזה הטרמינל הפחות מרכזי של שדה התעופה Malpensa אבל שם נוחתות כל טיסות איזיג׳ט.
הלכנו ישר לאסוף את הרכב מסניף יורופקאר שנמצא באותו טרמינל.
השירות של יורופקאר היה אדיב, הפקידה ידעה אנגלית שוטפת, חתמנו על טפסים והלכנו לקחת את הרכב מהחניה.
שימו לב, לוקחים את הרכב באופן עצמאי ככה שאם יש פאקים ברכב חשוב מאוד ללכת להגיד לאחד האחראים בסניף לפני היציאה מהחניון!
נסענו בהתחלה לטרמינל 1 כדי לקנות כרטיס sim מקומי מאחד מסניפי הchange שבשדה.
הסים הוא של חברת vodafone שיש להם מסלול חופשה מיוחד לתיירים. הסים עולה 30 יורו והוא כולל חבילת גלישה של 2 ג׳יגה ודקות שיחה והודעות sms שימו לב כי השיחות הן בין לאומיות אך לא כוללות את ישראל ולכן שיחות לארץ יגמרו לכם את החבילה בטרם עת (תוך 15 דקות שיחה). לכן, מומלץ לשיחות פנים (מלונות וכו׳) ולאינטרנט. כמו כן, אנחנו ממליצים לקנות כרטיס סים אחד לאחד מהמכשירים שלכם. 2 ג׳יגה אמור להספיק לחודש.
הפעלנו את הWaze (שעובד מצוין גם באיטליה) וכיוונו למלון Ibis Verona שם ישנו בלילה הראשון.
המלון נמצא במקום לא כ״כ מרכזי כ-10 דקות מהעיר ורונה עצמה. המלון ברמה גבוהה אך נמצא באזור קצת מפחיד (הרבה נשים שמוכרות את גופן תמורת כסף) אך אם אתם עם רכב אין שום בעיה ואנו ממליצים עליו בחום, העלות מול מה שמקבלים שווה מאוד.

יום #2: יום ד׳ ה-3.9.14 - אגם גארדה
קמנו בבוקר, אכלנו את ארוחת הבוקר של המלון שהייתה ארוחה טיפוסית לאירופה, הרבה חזירים ובשר על הבוקר.
לצערנו, כבר בלילה הקודם ראינו שצפוי גשם בתחזית ובאמת בבוקר ראינו כי יורד גשם, עפ״י התחזית היה צפוי גשם למשך כל היום עד אחה״צ ולכן חיפשנו אטרקציות מקורות.
כיוונו את הGPS בעזרת הוואיפי של המלון ויצאנו לכיוון Gardalnd. זהו פארק שעשועים נחמד מאוד למשפחה שממוקם קרוב לאגם גארדה, בפארק יש מתקני שעשועים חלקם גם כוללים מים אבל אנחנו בחרנו ללכת דווקא לאקווריום גדול שנקרא Sea Life. התור היה ארוך מאוד ואנחנו ממליצים להזמין כרטיסים מראש דרך האינטרנט ואז אפשר לעקוף את כל התור וישר להיכנס.
האקווריום היה נחמד והיה שווה לחכות את התור. באקווריום רואים הרבה סוגים של חיות ים (כרישים, מדוזות ענק, סוסי ים וכו׳) ויש הסבר על החיות. כניסה עולה 15 יורו לאדם.
לאחר מכן, נסענו לעיירה סרמיונה (שגם אליה כיוונו GPS מבעוד מועד במלון). העיירה שוכנת בדרום אגם גארדה בתוך מפרץ שנכנס לאגם.
העיירה ציורית מאוד והאטרקציה המרכזית בה היא המבצר שנמצא ממש בכניסה לעיר.
שימו לב, אסור להיכנס עם רכב לאזור המבצר ולכן אנו ממליצים להחנות את האוטו בחנייה שלפני. החנייה עולה כסף, משלמים במדחן ושמים את הפתק בשמשה של הרכב (מבפנים כמובן). אנו ממליצים לכם לשלם על 3-4 שעות.
נכנסנו רגלית אל העיר עצמה וישר נתקלנו במבצר. ניתן להיכנס לתוך המבצר ולטפס במדרגות עד פסגת המבצר. הכניסה בתשלום אך שווה כל יורו, הנוף מלמעלה ומכל קומה בנפרד פשוט מדהים.
לאחר הביוקר במבצר שוטטנו קצת ברחובות העיר, המסעדות מצוינות (בעיקר מסעדות תיירים), כל חנות שניה היא דוכן גלידה.
אכלנו באחת המסעדות שנראתה לנו סימפטית. הספגטי היה מדהים והמלצרים אפילו ידעו קצת להתבדח בעברית.
לאחר מכו קנינו גלידה באחת מחנויות הגלידה המרשימות והלכנו לשבת על שפת האגם.
משם המשכנו חזרה לcanevaworld ל״ארוחת אבירים״ (Medieval Times). הכניסה עולה 29 יורו והיא כוללת ארוחת ערב (לא מלהיבה במיוחד) ואת ההופעה שממחישה מאין ערב אבירים. טורניר בין ארבעה אבירים שנלחמים על ליבה של הנסיכה. היתרון של הארוחה שהיא ללא הגבלה (גם שתיה, כולל אלכוהול).
הקהל מחולק ל4 קבוצות (עוד בחוץ), כל קבוצה בצבע אחר וכל קבוצה מעודדת אביר אחר.
ללא ספק חוויה נחמדה, קצת יקרה.

המלצות היום:
הפארק canevaworld ו- gardaland סמוכים אחד לשנים, ולכן אנו ממליצים לבקר קודם בסרמיונה ואז לחבר את הביקור בין שני הפארקים. אנחנו עשינו את המסלול הפוך בגלל הגשם.
סרמיונה עיר מאוד תירותית ולכן אפילו השירותים הציבוריים עולים כסף. לעומת זאת השירותים במבצר ובמסעדות כמובן ללא תשלום.
קחו איתכם מטבעות קטנים למדחנים ולכניסה לשירותים.
הזמינו מקומות מראש לארוחת האבירים (כדי שתשבו במקום שווה יותר) ולאקווריום (גם יותר זול וגם חוסך כשעה עמידה בתור).
הביאו איתכם מים מהמלון כי סרמיונה עיר יקרה מאוד כצפוי לעיר תירותית.

יום #3: יום ה׳ ה-4.9.14 - מפלי מולינה והר באלדו.
גם יום זה התחיל עם ארוחת בוקר בינונית במלון. בערב שלפני ראינו בתחזית של גוגל, אגב מדויקת גם לפי השעות, כי מזג האוויר יהיה טוב יותר ולא צפוי גשם. כבר בבוקר הבחנו בשמש ובמזג האוויר הקיצי.
נסענו על הבוקר למפלי מולינה (cascate molina) נסיעה של כחצי שעה מהמלון.
המפלים נמצאים בשמורה יפה ששמורה במצב מצוין. מחנים את האוטו בעיירה מולינה, עיירה קטנה מאוד שנראת כאילו היא שם רק בגלל המפלים. יש מקום חניה מסודר בחינם.
יורדים למטה ברגל ומגיעים לכניסה לשמורה, הכניסה עולה 5 יורו, אל תחשבו פעמיים ותיכנסו.
בכניסה מקבלים מפה והסבר קצר כי ישנם שלושה מסלולים שהם לפי צבעים. קצר, בינוני וארוך.
הקצר קליל מאוד אך קצת משעמם. הבינוני הוא כ2.3 ק״מ והוא די מקיף את כל הפארק והמסלול הארוך שהוא 3.6 ק״מ והוא עובר בעוד נקודת תצפית.
בחרנו במסלול הבינוני - ההליכה קלה מאוד כמעט כולה במישור. במסלול עוברים בנדנדה מגניבה שמגיעה ישר לתוך מפל ועוברים אומגה (לילדים).
עשינו את המסלול במשך שעה וחצי עם המון עצירות לאוכל ושתייה והמון צילומים.
סיימנו את המסלול בשעות הצהריים ונסענו להר באלדו (monte baldo). הר באלדו הוא הר הגבוה ביותר באזור אגם גארדה. אל ההר עולים ברכבל (funivia baldo). יש חניה של הרכבל שהיא כמובן בתשלום וגם הרכבל עצמו בתשלום.
הרכבל מביא אתכם לפסגת ההר שמשם יש תצפית מדהימה על אגם גארדה, ורונה ועל כל הסביבה.
בפיסגה עצמה יש כמה מסלולי הליכה קצרים ונחמדים. הרכבל האחרון יורד בשעה 17:45 ואנחנו הגענו ב17:00 לפסגה ולכן לא היה לנו הרבה זמן להתברבר שם.
סיימנו את היום הארוחת ערב ממש למרגלות ההר באחת המסעדות המקומיות שנמצאת ממש על שפת האגם.
חזרנו למלון עייפים אך מרוצים מאוד!
המלצות היום:
לצאת מוקדם כדי להגיע לרכבל מוקדם כדי לא להיות בלחץ של זמן.
לעשות את המפלים בתחילת היום כדי לא להגיע לשם בשעות החושך.
להביא הרבה מים לשני הטיולים ותביאו גם חטיפים למסלול.

יום #4: יום ו׳ ה-5.9.14 - ורונה העיר
את היום שוב התחלנו בארוחת בוקר במלון איביס.
יצאנו מוקדם משום שחיכתה לנו עוד נסיעה ארוכה לדולומיטים בהמשך היום. הגענו בסביבות השעה 11:00 לורונה עצמה.
אנחנו החננו ברחבי העיר. ברחוב שחנינו הייתה כניסה רק בשעות מסוימות, לפי שלט הכניסה לרחוב ולכן חנינו את הרכב בשעה 11:00 ויכלנו לצאת רק בשעה 16:00 משום שבין 12 ל16 אין תזוזה של רכבים ברחוב הזה.
החניה כמובן בתשלום במדחנים.
הלכנו ברגל אל מרכז העיר כשהתחנה הראשונה הייתה המרפסת המפורסמת של יוליה. הכניסה לאתר חינם ויש שלטים כל מטר בערך לכיוון המרפסת.
העליה למרפסת בתשלום, אנחנו ויתרנו על התענוג.
המתחם של המרפסת כצפוי מאוד רומנט, יש היאמרו קיצ׳י. במתחם עצמו יש קיר מלא במנעולים המסמלים את האהבה ויש קיר המלא בפלסטרים שעליהם רשומים שמות של עצמם (זוגות).
אחרי התרשמות קלה מהמרפסת המשכנו אל הArena סוג של קוליסאום, עתיק יותר מהקוליסאום של רומא אך קטן יותר ולכן פחות מרשים. הקוליסאום עדיין שווה ביקור ומסביבו יש המון מסעדות מצוינות. הכניסה לקוליסאום עצמו עולה כסף ואנחנו ויתרנו על הכניסה והסתפקנו מהתרשמות חיצונית בלבד.
לאחר מכן ישבנו קצת בפארק המרשים של הארנה ואכלנו באחת המסעדות המצוינות שמסביב, כמובן שהמסעות שם קצת יקרות.
לאחר מכן חזרנו אל האוטו ויצאנו בנסיעה ארוכה אל העיר דוביאקו (כשלוש נסיעה).

המלצות היום:
החניה במדחן היא רק לשלוש שעות ולכן אם הביקור ארוך יותר יש צורך לחזור למדחן ולשלם מחדש.
בשדרה המרכזית של העיר שמקשרת בין המרפסת לארנה יש המון חנויות, מומלץ מאוד לשופניג, המחירים זולים יותר ממילאנו.
הנסיעה לדוביאקו ארוכב מאוד ואנחנו ממליצים לצאת מוקדם לפני החשיכה. הכבישים בדולומיטים מפותלים, אין בהם אורות והם דו סתריים עם פס הפרדה בלבד באמצע.

הרי הדולומיטים

יום #5: יום שבת ה-6.9.14 - דוביאקו ו - lago braies
קמנו בבוקר מוקדם, אכלנו את ארוחת הבוקר של המלון ונסענו אל מרכב העיר דוביאקו (Dobbiaco).
במרכז העיר יש טוריסט אינפורמיישן מצוין.
הבחורה בטוריסט אינפורמיישן הייתה נחמדה מאוד וידעה אנגלית שוטפת.
ביקשנו ממנה מפה והוראות הגעה לאגם.
לאחר מכן הלכנו לקנות אוכל בסופר כדי לעשות פיקניק על שפת האגם ואספקה לקראת הטרק שיגיע.
נסענו אל האגם, נסיעה של כשעה. האגם מקסים ומרהיב מאוד. יש חניה בתשלום בכניסה.
המסלול מתחיל במלון של האגם והוא לוקח כשעתיים עם עצירות ארוכות ופיקניק קטן. המסלול מעגלי וסובב סביב האגם.
לאורך המסלול יש המון נקודות תצפית מרשימות.
סיימנו את המסלול בשעות הצהריים ונסענו אל תחנת הרכבל של הר לאגאזוי (Lagazuoi).
זהו אחד ההרים הגבוהים ביותר בדולומיטים והוא מרשים מאוד. ההר הוא נקודת הגובה של מסלול הalta via 1 המפורסם.
הגענו לרכבל האחרון שיוצא בשעה 16:30 מלמטה. יש חניה חינם באזור הרכבל.
הגענו בסביבות חמש אחה״צ ועשינו צ׳ק אין ברפוחיו שנמצא במעלה ההר.
הרפוחיו די יקר וחובה להזמין מקום לפחות חודש מראש אחרת לא ישארו לכם מקומות!
אנחנו הזמנו כשלושה שבועות לפני ונשארו לנו רק חדרים משותפים, הלינה בחדרים המשותפים הייתה ללא ספק חוויה מעניינת. רוב התיירים שמגיעים לשם הם אנשים מבוגרים מאירופה.
בערב נהננו מארוחת ערב מפנקת וכוס בירה מקומית טעימה.

המלצות היום:
לכו לישון מוקדם כדי להספיק לצאת מוקדם לטרק.
הזמינו מקומות לרפוחיו כחודש מראש. התכנון המקורי היה לעשות שלושה ימים מתוך ה- alta via 1, אולם בגלל שהיה גשום בערבים החלטנו לישון רק ברפוחיו הזה, ואכן הנוף היה מרשים ביותר כיוון שזו הנקודה הגבוהה בטרק.
מזג האוויר בפסגה קר מאוד! תיצטיידו בבגדים חמים, צעיפים, כפפות וכובעים.
השאירו את הדברים הלא נחוצים ברכב כי אתם מטיילים למחרת עם התיק על הגב.
תקנו רק כרטיס הלוך כי את החזור יורדים ברגל.

יום #6: יום ראשון ה-7.9.14 - alta via 1 - חלק נבחר
קמנו מוקדם, התארגנו במתחם של המקלחות המשותפות, ועלינו ארוחת הבוקר. ארוחת הבוקר הייתה מרשימה יחסית לרפוחיו ובכלל למה שנתקלנו בו בטיול.
לאחר מכן יצאנו אל התצפית של ההר. התצפית היא בהליכה קצרה של כמה דק׳. בנקודה הגבוהה ביותר יש פסל של ישו ותצפית מרהיבה אל עבר כל הדולימיטים.
לאחר מכן, התחלנו את המסלול. לפני תחילת המסלול לקחנו מפה מהבחור בקבלה של הרפוחיו. הוא הסביר לנו את המסלול, מסלול מספר 20 שמתחבר למסלול 18b המסלול הוא מעגלי. מתחילים בירידה די משמעותית מההר אל העמק, בשיא העמק יש רפוחיו קטן וחמוד שממומלץ לעצור בו להצטיידות קלה, מילוי מים ושירותים. ולאחר מכן טיפוס ברמת קושי בינוני ואז ירידה קלה לעבר האוטו.
(סיפור דרך לטרק בסוף…).
המסלול לוקח מקצה לקצה כ-8 שעות כולל הפסקה לארוחת צהריים באמצע היום. המסלול מרהיב ביופיו וללא ספק זהו היה היום היפה ביותר בטיול שלנו.
לא הרבה ישראלים מכירים את המסלול אך הוא מצוין ומומלץ בחום!
בסוף הטרק הגענו לרכב ונסענו לעיירה שנקראת קאנזאי (Canzaei), העיירה נחשבת לבירה של הדולימיטים. עיירה מדהימה, מקסימה שנראת כאילו מישהו צייר אותה.
בעיירה יש אפשרויות לינה רבות בעיקר מלונות ובתי דירות. אנחנו ישנו בבית דירות שנקרא cesa farinol מומלץ בחום!
בערב נחמד מאוד לצאת בעיר ויש בה מסעדות, פאבים ובתי קפה.

יום #7: יום שני ה-8.9.14 - מרמולדה ובלבדרה + סאס פארדוי.
את הבוקר פתחנו בבית קפה מקומי שהיה ממוקם ברחוב הראשי ממש ליד המלון שלנו.
אכלנו קפה ומאפה ויצאנו אל הדרך.
התחנה הראשונה הייתה הר מרמולדה (Marmolada) זהו ההר הגבוה ביותר בין הרי הדולימיטים שניתן להגיע אליו.
ישנו רכבל שיוצא מהעיירה מלגה צ׳יאפלה (Malga Ciapla). יש חנייה בחינם בשטח הרכבל.
הרכבל מורכב למעשה משלושה רכבלים בכל פעם צריך להחליף רכבל.
הרכבל הראשון מגיע לנקודה לא מעניינת ומומלץ לא להתעכב ולעלות ישר לרכבל הבא.
הרכבל השני עוצר בנקודה נחמדה שמומלץ להתעכב בה דקות מספר לתצפית נחמדה.
הרכבל השלישי מגיע עד לפסגה המושלגת של ההר, מהפסגה נשקף נוף פשוט מדהים של כל הרי הדולומיטים ויש נקודת תצפית לעבר קרחון מרמולדה.
ירדנו מן ההר חזרה לאוטו וחזרנו בנסיעה שגם היא מדהימה אל העיירה קאנזאי.
מהעיירה קאנזאי יוצא רכבל להר פקול (Pecol), מהר פקול לקחנו רכבל נוסף להר בלבדרה(Belevedre) ומשם הליכה של כארבעים דקות לרכבל להר סאס פורדוי (Sas pordoi).
שלושת ההרים מרשימים מאוד וגם המסלול הליכה בין הר בלבדרה לבין הר סאס פורדוי שווה.
מהר בלבדרה ניתן לראות עמודי גרניט מרשימים מאוד ומהר סאס פורדוי יש נוף מרשים מאוד.

המלצות היום:
היום הזה עמוס מאוד, קשה מאוד להספיק את כל ההרים ביחד ולמצות את כולם. אנחנו ממליצים לשקול אופציה של פיצול הימים במידה ויש לכם זמן.
הרכבל האחרון שיורד מבלבדרה הוא בשעה 17:15 מה שאומר שאתם צריכים לצאת בשעה 16:00 כבר מסאס פורדוי כדי להספיק להגיע אליו אחרת תתקעו על ההר.
ניתן להגיע ברכב ישירות לסאס פורדוי, אם תחליטו לפצל ולעשות ככה אל תוותרו על ההליכה בין בלבדרה לבין הרכבל של סאס פורדוי.

יום #8: יום שלישי ה-9.9.14 - הר סשדה
את היום התחלנו כמו את קודמו בקפה ומאפה בבית קפה הקרוב למלון.
התחלנו בנסיעה של כשעה לכיוון הר סשדה (Seceda). החניה ברכבל זה הינה בתשלום.
הנוף מן ההר מן המרשמים שראינו ואולי היפה ביותר שראינו מבין כל ההרים שעלינו עליהם. מן ההר נשקף נוף ירוק מדהים אל העבר העמקים בתצפית פנוראמית מרשימה.
על פסגת ההר יש המון מסלולי הליכה, אנחנו בחרנו במסלול קצר שמגיע עד הנקודה הגבוהה ביותר וירידה חזרה לתחנת הרכבל.
ירדנו לקראת את הצהריים מן ההר והתחלנו בנסיעה לכיוון ונציה.
גם כאן הנסיעה ארוכה מאוד ומומלץ לצאת בשעה מוקדם כדי לא להגיע בחשיכה.
בערב הגענו לעיירה בשם מיראנו שנמצאת כ-20 דקות נסיעה מונציה למלון art hotel

המלצות היום:
צאו מוקדם מהרכבל כדי להגיע באור לאזור ונציה.
עצרו להתרעננות בתחנות ההתרעננות בכביש המהיר, יש אחלה אוכל (קצת יקר) והנסיעה ארוכה ומעייפת.
אנו ממליצים לכם לקחת מלון מחוץ לונציה מכמה סיבות: ראשית, אין הסתובבות עם רכבים בונציה עצמה והחניה יקרה מאוד (30 יורו ליום). שנית, יש שם באלגן אטומי והמון תיירים. ושלישית, המחירים הרבה יותר יקרים גם של המלון וגם של המחיה.

ונציה ופאדובה

יום #9: יום רביעי ה-10.9.14 - ונציה
יצאנו לאחר ארוחת הבוקר מן המלון לכיוון ונציה. הנסיעה לוקחת כ-20 דקות, לקח לנו קצת יותר בגלל הפקקים.
הגענו לכניסה לעיר ששם יש חניון גדול. יש חניון לפי שעה וחניון יומי (נתיב שמאלי!!) מומלץ לקחת את החניון היומי במידה ואתם מתכננים לטייל בונציה כל היום.
החניה עולה 30 יורו לכל היום.
שימו לב, בחניון יבקשו מכם להשאיר את המפתחות באוטו וסביר שכשתחזרו תמצאו את הרכב במקום אחר. אין מה לעשות ככה נהוג שם אל תתווכחו, יש שומר ששומר על המכוניות. בכל מקרה כנראה שיהיו מכוניות שוות יותר משלכם לגנוב אותם.
את היום בונציה התחלנו בטוריסט אינפורמישן שם הסתכלנו במפה של העיר, שעולה כסף ולכן מומלץ להטעין קודם בגוגל מאפס. וקנינו כרטיס יומי לנסיעה באוטובוס-סירה במחיר של 20 יורו לאדם.
מומלץ לקנות כרטיס יומי משום שכרטיס אחד עולה 7 יורו ואתם תסעו יותר משלוש פעמים.
התחלנו ללכת לכיון התחנה המרכזית של האוטובוסי סירה, פיאצה רומא.
משם לקחנו סירה אל מרכז ונציה - כיכר סן מרקו.
בכיכר סן מרקו ראינו את מגדל השעון, מגדל הפעמונים. לעיתים כשחם יש במרכז הכיכר בריכות התרעננות עם מים קרים, תבואו עם כפכפים.
נכנסנו אל הארמון שבו קונים כרטיס משולב לארבעה מוזיאונים (יש הנחה לסטודנטים).
מוזיאון הארמון Doge, מוזיאון הספריה, מוזיאון הארכיולאגיה ומוזיאון לאומנויות.
הסיור במוזיאונים היה חביב מאוד.
משם לקחנו סירה אל האי מוראנו - אי שעיקר העיסוק בו הוא ייצור וניפוח זכוכית.
נחמד מאוד להגיע אל האי להסתובב כמה דק׳ ברחובות שלו וישר לקחת סירה אל האי בוראנו.
האי בוראנו הוא ללא ספק ההי לייט של ונציה מבחינתנו. האי כולו בנוי מבתים צבעוניים. הבתים נצבעו בצבעים כאלו משום שבעבר העיסוק המרכזי באי היה דייג והדייגים היו צריכים למצוא את הבתים שלהם בחשיכה כי הם חזרו שיכורים מההפלגות.
האי עצמו פשוט מדהים במיוחד לחובבי הצילום שבינכם.
אין אטרקציות מיוחדות באי ואנחנו נהננו פשוט מסיור בסמטאות האי.
לאחר מכן לקחנו סירה אל מרכז ונציה שוב, ניתן להסתובב ברובע היהודי אך בגלל החשיכה אנחנו העדפנו לבקר בקזינו של ונציה, זהו הקזינו הראשון באירופה והוא שווה ביקור לחובבי קזינו.
לאחר מכן לקחנו סירה אל פיאצה רומא ומשם חזרנו אל המלון במיראנו.

המלון במיראנו היה מצוין והצוות היה אדיב מאוד
מיראנו עיירה נחמדה מאוד, בשני הלילות שבילינו שם יצאנו לבלות בערבים באזור הכיכר המרכזית ומאוד נהננו.
קנו כרטיס יומי במחיר של 20 יורו לאוטובוס סירה
תטענו את המפה של ונציה לפני כן בגוגל מאפס, חבל לשלם כסף על מפה.
תחנו בחניה היומית במחיר של 30 יורו, חבל שתהיו בלחץ כדי לחסוך כמה יוראים בודדים.
הקדישו לונציה יום אחד בלבד, זה מספיק.

יום #10 - יום חמישי ה-11.9.14 - פאדובה
האמת שלפאדובה הגענו בעיקר כי היה לנו יום פנוי בין ונציה לבין טוסקנה אך בסופו של דבר נהננו מאוד למרות שהיא לא בהכרח המקום המוכר ביותר באיטליה ורוב המטיילים מעדיפים לא להיכנס אליה.
פתחנו את היום בביקור באחת הקפלות המפורסמות בעולם (Cappella degli Scrovegni) הקפלה מפורסמת בעיקר בגלל ציורי הקיר שלה. הציורים ללא ספק מרשימים ביותר והביקור בקפלה נחמד מאוד במיוחד עבור חובבי האומנות.
הכניסה עולה 13 יורו והיא כוללת כניסה גם לכיכר צימרמן (אנחנו ויתרנו) וגם למוזיאון ארכיואלוגי ומוזיאון אינטראקטיבי של הקפלה. גם כאן יש הנחה לסטודנטים.
משם המשכנו לבית קפה שאומרים שמי שלא שתה את הקפה כאילו לא שתה קפה בכל איטליה. קפה פדרוצ׳י (caffe pedrocchi) מרוב שהקפה מפורסם יש אליו שילוט מכל מקום בעיר.
טעמנו את הקפה המיוחד (לא נהרוס את החוויה…)
לאחר מכן המשכנו לסיור באוניברסיטה של פאדובה שהיא האוניברסיטה השניה שהוקמה באירופה לאחר אוניברסיטת בולוניה. האוניברסיטה נחשבת מאוד בגלל לימודי הרפואה בה ובעבר לימד בה גליליאו גלילאי.
באוניברסיטת פאדובה לימדו לראשונה אנטומיה וזהו המקום הראשון שבו ביצעו ניתוחים על גופות בחדר מרשים מאוד.
הסיור עולה 5 יורו. גם כאן - הנחה לסטודנטים.
הסיור היה מעניין מאוד ואחריו יצאנו אל טוסקנה למלון מצוין בשם meridiana country. המלון הוא מלון 4 כוכבים במרחק של כ-20 דקות נסיעה מפירנצה.
הגענו למלון קצת מאוחר וכל מה שרצינו הוא לאכול ביקשנו מהבחור בלובי המלצמה למסעדה והוא שלח אותנו למסעדת da gianni מסעדת בשרים ויין טוסקנית מצוינת. המסעדה שייכת לזוג מבוגר, שניהם תושבי טוסקנה. אנשים אדיבים מאוד שרואים ללא ספק שהמסעדה היא מפעל החיים שלהם ושהם נהנים ממה שהם עושים. המחירים נוחים, האוכל מצוין בקיצור מומלץ מאוד!

המלצות היום:
כל המרכז של פאדובה הוא מרכז היסטורי שאין להיכנס אליו עם רכב! חשוב להחנות את הרכב מחוץ למרכז במקום שניתן להחנות בתשלום עם מדחן.
לעיתים לא תמצאו מדחן בקרבת מקום ואז יש לקנות כרטיסי חניה שעולים 2 יורו לשעה באחד הקיוסקים הקרובים.

טוסקנה

יום #11 יום שישי ה-12.9.14 -פירנצה
קמנו מוקדם ואכלנו את ארוחת הבוקר המצוינת שהציעה המלון.
לאחר מכן יצאנו אל העיר פירנצה, נסיעה של כ-20 דקות שהתארכה ל40 דקות בגלל הפקקים.
הגענו אל העיר וחנינו ממש ליד התחנה הרמכזית בחניון מסודר.
בכניסה למרכז של העיר של טוריסט אינפורמישן, תצטיידו במפה וצאו לדרך.
במרכז העיר יש כיכר מרכזית ובה העתק של פסל דוד של מיכאלאנג׳לו וכמה מוזיאונים.
פירנצה בכלל מתאפיינת בעיקר בשל האומנויות שבה.
לאחר מכן המשכנו לכנסיית סנטה מריה, כנסיה גדולה ומרשימה מאוד, כניסה חינם.
משם המשכנו לסיור בעיר עצמה, הסתובבנו ברחובות העיר המקסימים, הגענו לגשר עתיק (Ponte Vecchio) שבו מגוון חנויות רחב.
רצינו לחזור למלון וללכת לאכול ארוחת שבת בבית חבד בפירנצה, לצערנו הסתבכנו בדרך חזרה למלון משם שחסמו הרבה כבישים בגלל מרתון שהתקיים באותו יום. לקח לנו שעתיים להגיע למלון במקום 20 דקות וכבר לא היינו מספיקים להגיע לארוחת שבת בבית חבד ולכן חזרנו שוב למסעדה מהלילה הקודם.

המלצות היום:
שתו מהיין הנהדר של פירנצה.
בפירנצה יש בית חבד ואם יוצא לכם להיגע לשם ביום שישי אפשר להתארח אצלם.

יום #12 יום שבת ה-13.9.14- טוסקנה
גם את היום הזה התחלנו עם ארוחת הבוקר מצוינת במלון.
משם יצאנו לאגם Bilancino אגם נחמד מאוד, החננו בכמה מהחנויו של האגם ותיצפתנו עליו.
אל תתעכבו שם יותר מידי, צאו מהרכב תצפתו והמשיכו בנסיעה.
משם המשכנו להר מוראלו (monte morello). אל ההר עולים עם רכב.
בהר יש המון טיולי יום קטנים אך אנחנו היינו קצרים בזמן ולכן רק עצרנו בנקודות תצפית ותצפתנו לעבר טוסקנה ולעבר העיר פירנצה עצמה.
לאחר מכן יצאנו לכיוון העיר פיזה.
בעיר יש את מגדל פיזה המרשים הנוטה לצידו. המגדל נמצא בכיכר מרשימה מאוד שבה יש עוד כמה כנסיות ובניניים עתיקים.
הכניסה למתחם חינם ורק עליה למגדל עצמו בתשלום, אנחנו ויתרנו על התענוג.
הצטלמנו קצת עם המגדל והמשכנו בנסיעה לכיוון העיר מילאנו. ישנו בhotel berlino מלון 3 כוכבים סימפטי במרכז העיר (מרחק נסיעה מהדומו).

המלצות היום:
הר מוראלו לא כ״כ מוכר והיו מקומיים שאמרו לנו שבכלל אין מה לעשות אך נהננו שם מאוד. תחקרו את המקום ותסעו לכל מקום שאפשר עם הרכב, הכל סלול. תעצרו במקומות שנראים לכם בטוחים ופשוט תביטו לנוף הירוק ועוצר הנשימה של טוסקנה.
זהו יום די ארוך שיש בו המון שעות של נסיעה תצטיידו כמו שצריך באוכל ושתייה.
גם כאן תעשו עצירת התרעננות בכביש המהיר.

לוגאנו - שוויץ ומילאנו

יום #13 יום ראשון ה-14.9.14 - לוגאנו
ביום זה קמנו מוקדם בבוקר כי ידענו שמצפה לנו יום קצת לחוץ, בשעה 17:00 היינו אמורים להחזיר את הרכב בג׳וליאנו, התחנה המרכזית של מילאנו.
יצאנו מוקדם בבוקר לכיוון העיר לוגאנו שבשוויץ (כשעה נסיעה).
כמה דגשים לגבי מעבר המדינות:
במעבר הגבול מקבלים מדבקה שעולה 40 יורו והיא מאפשרת לכם לנסוע בכל האוטוסטרדות בשוויץ.
אין צורך להחתיחם דרכון אך תעצרו כשמבקשים מכם בשני הצדדים של הגבול
בשוויץ משתמשים בפראנקים ולא ביורו אך עם זאת הם עדיין מכבדים יורו (לפחות בערים שקובות לגבול) הם מחזירים עודף בפראנק מה שעוזר לתשלום על החניה במכונה האוטומטית שמקבלת רק פראנק.
כשמלמים ביורו יוצר שמפסידים קצת מהשער ככה שמומלץ להוציא פראנקים מכספומט או למצוא צ׳אנג׳ טוב שימיר לכם את היורו.

העיר לוגאנו מדהימה ביופיה והיא יושבת על שפת אגם שנקרא אגם לוגאנו.
אנחנו הגענו ביום ראשון וביום זה בד״כ מתקיימים פסטיבים בעיר. אנחנו הגענו בידיוק ביום שהיה בו פסטיבל היין. הפסטיבל היה מרשים מאוד וכלל תערוכת של מכוניות ישנות, אנשים לבושים בתלבושות מסורתיות ונגינה וריקוד מסורתיים.
הסתובבנו קצת במרכז העיר ובפארק המדהים שנמצא ממש במרכז העיר.
לאחר מכן עלינו ברכבל אל הר ברה (monte bre) הרכבל נמצא במרחק הליכה ממרכז העיר.
אל ההר עולים בשני הרכבלים, הרכבל הראשון בחינם ולאחר מכן משלמים כדי לעלות לרכבל שמגיע אל פסגת ההר.
מן ההר נשקפת תצפית מרהיבה ביותר אל עבר העיר לוגאנו ולעבר אגם לוגאנו.
בפסגת ההר יש מסלול הליכה קצר אל עבר עיירה שנמצאת ממש על ההר, ליד העיירה יש תצפית נחמדה מאוד אל עבר העיירה.
הנקודה היפה ביותר נמצאת ליד המסעדה שנמצאת כחמש דקות הליכה מתחנת הרכבל על ראש ההר ומשם יש תצפית פנורמית מדהימה לעבר כל האזור של האלפים בשוויץ.
בלוגאנו יש עוד שני הרים שניתן לעלות אליהם (ישמחו להסביר לכם עליהם בטוריסט אינפורמישן) אך לצערנו בגלל לחץ של זמן לא הספקנו.
אין ספק שלוגאנו הייתה טעימה מעניינת ביותר בשוויץ ושווה לעבור בה ללא ספק.
הביקור בלוגאנו כבר גרם לנו לחשוב על הטיול הבא לשוויץ :)
לאחר מכן הגענו אל מילאנו לתחנה המרכזית לסניף יורופקאר והחזרנו להם את הרכב.
לאחר מכן נסענו אל רחוב בוניאוס איירס שזה רחוב הקניות המרכזי של מילאנו.
נחמד מאוד להסתובב ברחוב זה אך הקניות לא כ״כ משתלמות - יקר מאוד!

יום #14 יום שני ה-15.9.14 - מילאנו
ביום זה קמנו בבוקר ותכננו להסתובב בעיר מילאנו.
כבר בבוקר החלטנו שאנחנו רוצים יום רגוע אחרי שבועיים עמוסים מאוד.
קנינו כבר במון מבעוד מעוד את כרטיס הנסיעה הלוך חזור תמורת 3 יורו. כל כרטיס עולה יורו וחצי והוא תופס לכל כלי התחבורה בעיר (מטרו, אוטובוס וחשמלית) למשך 90 דקות מרגע העליה הראשוני.
נסענו אל המרכז העתיק של העיר.
ביקרנו בדומו המרכזית ובה נמצאת קטדרלה מרשימה מאוד, השניה בגודלה באירופה.
לאחר מכן נסענו לארמון ששירת בעבר את שושלת המלוכה באיטליה ושם החלטנו פשוט לעשות פיקניק נחמד על הדשא.

המלצת היום:
אל תבואו בציפייה לשופינג מילאנו יקרה מאוד!
תחזירו את הרכב לפני ההסתובבות במילאנו, קשה מאוד לנהוג במילאנו ואין מקומות חניה. בנוסף, התחבורה הציבורת מצוינת, בעיקר החשמלית יש לה תדירות גבוהה והיא מגיעה לכל מקום מעניין בעיר.

יום #15 יום שלישי ה-16.9.14 - חזרה לארץ
הטיסה שלנו יצאה בשעה 7:00 בבוקר משדה התעופה בmalpensa שוב מטרמינל 2.
הטיסה שוב יצאה בזמן.
לקחנו מונית שעלתה 90 יורו בשעה 4:00 בבוקר לכיוון השדה.
עלינו על הטיסה והגענו לארץ.