שבוע בצפון איטליה לזוג בז'ון גלר

טיול זוגות בן 7 ימים מלאים לצפון איטליה בשילוב ערים, הרים, טיולי יום, ופאנן

תאריך הטיולSeptember 2015
עונה מומלצתיוני-ספטמבר

יש לא מעט כתבות וסיפורי דרך על איטליה, רציתי לשתף את הטיול שאני וחברה שלי עשינו בצפון איטליה .
הראש היה לא קשוח מידי אלא יותר טיולי יום, טיולים עירוניים, לחוות כמה שיותר מצפון איטליה בלי להתחיל ליסוע לאזורים אחרים שיגזלו מאיתנו נסיעות ארוכות וזמן יקר .
כל הטיול היה עם רכב ששכרנו לשבוע משדה התעופה בוורונה ולשם גם החזרנו אותו.
מה שכלכך יפה וטוב באיטליה זה שהיא מציעה מגוון רחב של פעילויות לכל מזג אוויר, ככה שאנחנו התחלנו את הטיול בסוף העונה ורצינו להיות בדולומיטים מה שהיה גבולי מבחינת מזג אוויר, במידה והיה מזג אוויר סוער ניתן היה לשנות את הטיול לאיזור אחר פחות גבוה ולא בהכרח פחות יפה(לדוגמא טוסקנה, פירנצה, והריבייה האיטלקית).
את המלונות/B&B סגרנו בכל יום בבוקר לפני שיצאנו לדרך לאחר שנסגרנו על המסלול באותו יום מבחינת מזג אוויר, מרחק נסיעה ומקומות שהמליצו לנו להיות בהם.
הטיול עלה לנו כ9,500 שקל לזוג כולל הכל.

היום הראשון לטיול- נחיתה בוורונה, Sirmione, מעיינות ב Colà

נחתנו בוורונה בצהריים (סגרנו דרך טרווליסט- חברת תעופה איטלקית בשם NEOS, בעלות של 400 דולר לכרטיס)
לאחר הנחיתה התמקמנו במקום בשם B&B Villa Flora ומשם נסענו לסירמיונה שבדרום אגם גרדה .
בסירמיונה עשינו טיול קצר בעיירה ועצירת גלידה טובה (העיירה ידועה בגלידריות שלה).
משם לקראת הערב נסענו לעיירה בשם Colà הידוע במעיינות החמים שלה (מומלץ מאוד!).
אפשר להעביר שם ממש יום שלם, יש בפארק 2 מתחמי בריכות חמות ענקיות וג'קוזי במרכזן- פשוט תענוג.
אנחנו הגענו לשם בערב ונישארנו עד 22:00 עם הפסקת פיצה במסעדה ממש בכניסה לפארק (Pizzeria Trattoria Fantasia), כשמחשיך הפארק מתמלא באורות וניהיה ממש מקום שקט, רגוע ורומנטי.
חזרנו למלון ונגמר היום.

*עלות כניסה למעיינות לפני 16:00 -25 יורו ולאחר 16:00 -18 יורו לאדם
*למי שיש עוד כמה שעות פנויות מומלץ לבקר ב lazise שבמרחק כעשר דקות נסיעה ,אומרים שיפה שם.

יום שני לטיול- ונצייה

קמנו בבוקר ונסענו לתחנת רכבת ב Mirano (כשעה וחצי נסיעה מאגם גרדה) היא 2 תחנות רכבת מערבית לוונציה ובה ניתן להחנות את הרכב בחינם .
*כרטיס רכבת לכיוון עולה 2 יורו לאדם בעוד שחניה בוונציה עולה 30 יורו לכל היום (ככה אומרים).

בוונציה היינו מ12:00 ככה עד הרכבת האחרונה ב 22:30 ואפשר להיות בה עוד חצי יום בכיף.
קנינו כרטיס נסיעות בסירה חופשי-יומי (20 יורו) ולקחנו אוטובוס סירה לMurano תחילה, ומשם לBurano.
האי בורנו מדהים וצבעוני כל בית בצבע אחר -בכיף אפשר להעביר שם שעתיים (חובה!).
חזרנו לקראת 18:00 לוונציה מבורנו והסתובבנו באיזור של כיכר סן מרקו המרכזית ומגדל השעון, והתמקמנו במסעדה בה הופיעה להקה מצויינת שהעבירו לנו את הערב אחרי יום עמוס בכיף.
מומלץ לעלות על הפלגה דרך Canal grande או לפחות חלקים ממנה.
הלכנו לישון ב B&B בשם La Casa di Linda שהיה נהדר.

*המוניות באיטליה יקרות מאוד! - תקחו ספיירים של זמן לרכבת האחרונה , אנחנו פיספסנו אותה ועלה לנו 40 יורו מונית לתחנת רכבת מיראנו בה החננו את הרכב.
*יש את האי מורנו בוונציה אם יש לכם זמן פנוי אפשר לעשות בו סיבוב בדרך לבורנו, זה אי שמייצרים בו זכוכיות .אנחנו וויתרנו, הבנו שלא טירוף שם והמשכנו ישר לבורנו.
*בוונציה עצמה לא היה לנו כלכך הרבה זמן לטייל כי חזרנו רק בשקיעה מבורנו, יצא לנו לטייל באיזור כיכר סן מרקו ובאיזור של הכניסה לעיר בלבד כשהגענו. ניתן לשקול קודם כל לטייל בעיר כמה שעות ולהינות מימנה באור יום ולאחר מכן לקחת הפלגה לבורנו ומימנו לחזור בערב לוונציה

היום השלישי- הדולומיטים המזרחים, Cortina d'Ampezzo

יום עם הרבה נסיעות יחסית שאמרנו שנעשה ברגוע, התחלנו את היום בארוחת בוקר מפנקת במלון והתחלנו לסוע צפונה לכיוון Cortina d'Ampezzo .
לפני שיצאנו סגרנו מלון ספא 4 כוכבים מפנק ביותר ב110 יורו בשם Faloria Mountain Spa Resort .
לאחר כשעתיים וחצי נסיעה הגענו למלון ומשם המשכנו לinformasion בעיירה שהמליץ לנו ללכת לאגם Lake of Misurina שהיה מדהים, שם עשינו פיקניק וטיול ברגוע כשבדרך עצרנו בעוד אגם קטן ויפה בשם Lago Scin (נסיעה של כ25 דקות לאגם הגדול).
חזרנו למלון לקראת הערב, נהנינו ממתקני הספא, בריכה וסאונות וסיימנו את היום.

*אפשר לעשות טיול מסביב לאגם/לעשות ריצה.
*טיול מומלץ באיזור הוא שלושת הפסגות - Tre cime di lavaredo - יוצא צפון מזרחית מקורטינה

יום רביעי לטיול - עלייה ברכבל לתצפית Monte Cristallo, טיול קצר בLagazuoi ו Canazei

פתחנו את היום בארוחת בוקר טובה במלון ואחרי שראינו שצפוי לנו יום בהיר התחלנו לסוע לכיוון הר Monte Cristallo
דרך אותה הדרך לכיוון הלגונה שהיינו ביום שלפני.
להר יש 2 רכבלים, אחד לגובה 2000 ואחד נוסף אחריו לגובה 3000.
*מגובה 2000 יש אפשרות לרדת חזרה ברגל ולחסוך כ5 יורו, העלות הלוך וחזור של שני הרכבלים היא 22 יורו.

הנוף מהרכבל הראשון מדהים והנוף מהרכבל השני מדהים עוד יותר, יש מימנו תצפית לחלק נוסף של הרים מושלגים שלא רואים ברכבל הראשון.
בפסגת הרכבל השני יש רפיוג'י מימנו יוצאים לטיולי טיפוס לאורך הפסגות, נדרש לכך ציוד מקצועי.
מי שמעוניין לישון ברפיוג'י יצטרך לשריין כשבועיים מראש לפחות משום שהתפוסה שלו מלאה לגמרי במהלך העונה.
משם ירדנו בעזרת הרכבלים עד למעטה, הירידה ברגל לוקחת כ3 שעות .

הגענו חזרה לתחתית ההר בצהריים והתחלנו להתקדם לכיוון Canazei - עיירה יפה- "בירת הדולומיטים"
בדרך עצרנו ב Lagazuoi וטיילנו באיזור, ניתן לעשות שם מגוון טיולים בכל הרמות (מצרף תמונה של המפת טיולים באיזור).
לאחר הטיול המשכנו את הנסיעה לB&B בשם Verda Val שממוקמת כמה ק"מ דרומית לCanazei ויצאנו בערב לארוחת ערב בסעדה טובה בעיירה וסגרנו את היום.

*הר מומלץ נוסף הוא הר Marmolada שבאיזור, בתאריכים שאנחנו היינו הוא היה סגור אבל בהחלט מומלץ.

יום חמישי לטיול- הדולומיטים המערביים- Siusi allo Sciliar ונסיעה לאגם Molveno

קמנו בבוקר ואכלנו ארוחת בוקר שגם הייתה סבבה, חזרנו ל Canazei לעשות סיבוב ביום והמשכנו הלאה ל Siusi allo Sciliar (כשעה וחצי נסיעה), עלינו ברכבל (עולה 18 יורו הלוך וחזור), בדיעבד ניתן להגיע לאותה נקודה שהרכבל מגיע עם הרכב דרך כביש מפותל המטפס על ההר.
ברגע שמגיעים למעלה נחשפים לתוואי שטח חדש ונוף משוגע! משם יש קו אוטובוס שעובר כל רבע שעה מנקודת הרכבל לכיוון מעלה ההר, (2 יורו לכיוון) ואפשר לרדת בכל תחנה ומימנה לצאת לטיולים שונים באיזור.
*כל האיזור מלא ברכבלים לגולשים בחורף
ירדנו לאחר כמה שעות טיול חזרה ברכבל ונסענו דרך הכביש המהיר לאגם Molveno ושינה ב Lago Park Hotel שהיה ממש על האגם.

יום שישי לטיול- אגם Limone , Riva del Garda,Tenno

יום מעונן היה בבוקר אז לא היה יותר מידי מה להסתובב באגם, אבל למלון יש חוף פרטי ככה שאם היה יום יפה בקיץ אפשר להעביר שם כמה שעות.
המשכנו לאגם Tenno שנמצא בצפון אגם גרדה, אגם מדהים בצבע תורכיז -מומלץ בחום לעבור שם בדרך לגרדה.
משם ל Lago di Loppio - שם לא ראינו את הלגונה, אז או שייבשו אותה או שצריך לעשות טיולון בדרך סלולה שנכנסת לתוך הלגונה שאת זה לא עשינו, מה שכן- לא רואים אותה מהכביש האיזור שהיא אמורה להיות בו ממש מיוער.
משם נסענו ל Limone שהיא עיירה תיירותית ויפה - ממנה הגיעה הלימונצ'לו .
חזרנו ל Riva del Garda שגם יפה, קנינו מצרכים בסופר ונסענו למלון (Hotel Isola Verde) על צלע ההר, מהחדר היה נוף משוגע לאגם ומטבחון מאובזר- ממש יפה ומומלץ.

מקומות מומלצים באיזור שלא היינו:
*מ Limone אפשר לרדת ל Salò .
*Lago di Ledro- צפון מערבית לגרדה .
*מפלי מולינה -cascate molina

יום שביעי ואחרון- Malcesine, קניונים, Verona וחזרה הביתה

גם יום זה התחיל מעונן וככה גם המשיך, בנוסף דיי מיצינו את העיירות לצד גרדה אז לא היה לנו כח להתעכב בהן כלכך במזג אוויר שהיה, החלטנו לההקדיש יום זה לנסיעות, קניות אם נמצא בדרך וגיחה לוורונה לפני הטיסה שהייתה ב 00:00 בלילה.
התחלנו לסוע לMalcesine, החנינו ועשינו סיבוב עיירה יפה ומשם המשכנו דרך Lazise שהיעד היה La GrandeMela Shoppingland- קניון שהיה עם מחירים כמו בארץ, אחריו ל salewa Outlet Bussolengo שנמצא ממש קרוב אליו (חנות העודפים ענקית של סלווה, שגם שם לא היו מציאות מטורפות).
המשכנו ל centro Commerciale Verona Uno שזה מרכז קניות שבו יש חנות ענקית של Decathlon (ביגוד ספורט וטיולים בזול -מומלץ בחום) ועברנו שם ליד בסופר ענק וקנינו קצת גבינות איכותיות הביתה.
המשכנו לוורונה עשינו סיבוב ב Arena המרשימה, דרך הרחוב הראשי עד למרפסת של רומיאו ויוליה שכבר נסגרה ב20:00 כשאנחנו הגענו, אכלנו פיצה אחרונה בכיכר המרכזית לפני הטיסה והמשכנו לשדה תעופה וחזרה הביתה!

*מספיק שעתיים-שלוש בוורונה בשביל למצות את האיזור המרכזי אבל קחו בחשבון שב19:00 החנויות מתחילות להסגר.
*Malcesine- יש שם רכבל להר Monte Baldo עם נוף יפה לאגם גרדה.
*Franciacorta Outlet Village זה גם מרכז מסחרי שאמור להיות זול- מערבית לגרדה
*Via M. Biagi, Stradella, MN, Italia וזה גם- דרומית לוורונה.

• עלות לילה באיזור ה70 יורו למלון/ B&B ברמה טובה, אפשר למצוא גם בפחות ברמה יותר נמוכה שיכול גםכן להיות סבבה בשביל לישון בסוף יום.
  • האיטלקים בסייסטה בין 13:30-16:30 ורוב המטבחים במסעדות סגורים בשעות אילו ככה שרק מנות מסוימות זמינות.
  • WAZE עובד מצויין באיטליה.
  • עדיף רכב דיזל - הדיזל זול יותר בכ 0.2 יורו לליטר באיטליה, אנחנו נסענו בסך הכל 850 ק"מ בטיול בעלות של 85 יורו סה"כ (רכב דיזל).
  • חבילת גלישה- לקחנו חבילת גלישה מהארץ 3 ג'יגה + שיחות לארץ +שיחות מקומיות (160 שקל), והתחלנו את הטיול בראש שקט בלי להתחיל לחפש חנויות שמוכרות סים שגם ככה יעלה 30 יורו.
  • קחו בחשבון שכביש אגרה מהירים עולים כ8 יורו לשעה נסיעה- צריך לזה מזומן, לשים לב שעוברים במסלול שמשלמים במקום ולא במסלול מנויים.
  • הWAZE יודע להתריע טוב על מצלמות בכבישים, אבל קחו בחשבון שסיכוי גדול שתקבלו קנס אם צולמתם נוסעים גם מעט מעל המותר.
  • אומרים שווה להביא תעודת סטודנט- במסלול שאנחנו עשינו התעודה לא עזרה לנו בכלל לקבלת הנחות.