מפורט פורטל לאגמי המכתש

טיול עצמאי היוצא מפורט פורטל, עובר דרך כפרי האיזור, בין אגמי המכתש והגבעות הירוקות. דרך טובה לטייל בזול, לפגוש אנשים בצורה אותנטית. טיול שמאפשר להכיר את מגוון האנשים המקומים שחיים באיזור היפה הזה.

תאריך הטיולMay 2021
עונה מומלצתכל השנה

אגמי המכתש ופורט פורטל

אגמי המכתש הוא איזור 20-30 ק"מ מדרום לפורט פורטל עם עשרות אגמים בגדלים שונים, בחלקם אפשר לשחות, וליד רובם יש קמפים וכפרים. האגמים הם לועות עתיקים של הרי געש שנקוו לתוכם מים.
אל הטיול יצאנו מפורט פורטל ברגל. בעיר יש סופרמרקט להצטיידות, שוק, ומקומות לינה שונים. אל העיר גם חזרנו בבודה (אופנוע-מונית) בסוף הטרק.
לצורך הניווט השתמשנו במפס מי, תצ"א, ואנשים בדרך (שיש בשפע).

היום הראשון

מפורט פורטל התחלנו ללכת בכיוון כללי דרום מזרח, בכוונה לעבור בסמוך ליער קיבלה (שנפרש ממזרח לנו) ולראות קופים בדרכנו דרומה לאגמים.
תחילת ההליכה היתה בכביש הראשי המוביל אל ביגודי, אך מהר מאוד העדפנו לרדת מהכביש מזרחה, וללכת בדרכים המשניות המתפתלות בין הכפרים והמשקים שבגבעות הירוקות. הבתים חלקם מבוץ, וחלקם נראים יותר כמו וילות של עשירי האיזור. בדרך עברנו גם כמה פלגי מים קטנים, ובכל מקום נראים קנים של black headed weaver, הציפור הצהובה והיפה שטווה את הקינים העגולים שלה.
באמצע הדרך פגשנו את ריצ'רד, בחור מקסים שהלך איתנו שעתיים בערך והדריך אותנו, כרגע הוא לומד בקססה תיירות וישמח לפגוש כל מטייל! (המספר בטיפים)
לאחר כמה שעות הגענו לשדות תה ענקיים ויפים, בהם פגשנו במקרה את עובדי חברת התה וילדיהם ונשארנו לשחק איתם כל אחר הצהריים. ישנו במרחק קטן מהמגורים שלהם, ובקרבת הדרך. מיקום לא מומלץ בכלל כי אנשים עברו במהלך הלילה, חלקם שיכורים ומטרידים. ממליצים להתרחק מדרכים ראשיות או לישון בחצרות של אנשים.

היום השני

משדות התה התקדמנו לכיוון יער קיבאלה אחרי שבבוקר עשינו גיחה לכביש הראשי למלא בנזין בבנזיניה.
המשכנו ללכת דרך הגבעות כשמידי פעם מישהו מצטרף אלינו להליכה ומתעניין ב"מזונגו". בצהריים הגענו לגבול היער והחלטנו לנסות להכנס פנימה. להכנס ללא שביל לא היה אפשרי, אבל לבסוף המשכנו עם השביל והגענו במקרה למרכז מחקר ותיירים ליד הכפר קניווארה. ישבנו לאכול שם צהרים, ותוך כדי צפינו בבונים, ב-black and white, red tail, בצבי שעבר, והרגשנו ברי מזל.
שם הבנו שאנחנו רוצים לראות שימפנזים ולקחנו בודה מהכביש לקמפ בצד השני של היער שנמצא ליד שער קנינצ'ו שהוא השער לשמורת יער קיבאלה.

היום השלישי

חצי מהיום השלישי הוקדש לשימפנזים המרתקים! סיור של שלוש שעות בו רואים את אחת מקהילות השימפנזים ממרחק של מספר מטרים ספורים ואם יש מזל רואים אותם גם על הקרקע!
לאחר החוויה המרגשת חזרנו לצד המערבי של היער והמשכנו ללכת לאחר הצטיידות בכפר רוויטרה. הגענו סוף סוף לאיזור האגמים! כאן הגבעות נהיות יותר תלולות והאגמים מפתיעים אותך בעמקים. ירדנו להתפעל מהאגם הראשון שנמצא ממש מתחת לעיירה.
משם המשכנו לכיוון צפון מערב (כיוון כללי אגם נקורובה). כשהתקרב ענן אפור של גשם שמענו שירה מאחד הבתים ונכנסו לאחר הזמנה פנימה. היינו עדים לתפילה נוצרית/גירוש שדים. חוויה מטלטלת בהחלט!
לאחר שהגשם הפסיק החלטנו למצוא מקום לישון בו, והמשכנו ללכת עוד מעט לפני שפגשנו את דויד המקסים שהציע לנו לישון בחצר ביתו ואפילו הוסיף לנו תפוחי אדמה לתבשיל.

היום הרביעי

קמנו בבוקר ורצינו לעבוד איתו בחקלאות סביב הבית שלו, הוא החליט שבמקום ללמד אותנו לעבוד הוא מעדיף לקחת חופש מהעבודה ולהראות לנו את הגידולים ונקודות תצפית יפות על האגמים.
לאחר הסיבוב עם דיויד המשכנו ללכת עד שהגענו לאגם נקורובה. מקום נחמד ופופולרי בקרב ישראלים. (המקום של ג'וליאס).

היום החמישי והשישי

בימים אלו נשארנו אצל ג'וליאס, כל יום הלכנו לכפר הקרוב (רוויהמבה) לאכול ולקנות מצרכים לארוחת הערב, טבלנו באגם, קראנו, צפינו בקופים, שיחקנו שש בש ונהנו מהחיים.

היום השביעי והשמיני

קמנו מוקדם בבוקר והלכנו בערך 25 קילומטר! עברנו בכמה כפרים מרכזיים, בהרבה אגמים יפים, במפלים יפיפים (mahoma), ולבסוף ישנו בחורשה מרוחקת בסמוך לאגם וונקנזי שליד העיירה רוונקנזי.
ביום האחרון הלכנו לכיוון הכביש הראשי בין פורט פורטל לקססה דרך האגם ניאמוגוסאני. מהכביש הנסיעה בבודה לקחה כ40 דקות בחזרה לפורט.

• לא לפחד לצאת ברגל! נותן חוויה אחרת לגמרי של האיזור לעומת הבחירה לבוא בבודה מפורט ולהשאר באגם אחד...
  • #אין צורך לקנות הרבה אוכל - את רוב הדברים אפשר למצוא בדרך בכפרים! (כדאי לקנות חמאת בוטנים, קפה, קוואקר בפורט)
  • #אם מטיילים עם בנזיניה אפשר למלא אותה בכל כפר בינוני ומעלה בסככות של הבודות. לא לסחוב יותר מדי!
  • #לישון רק במקומות מרוחקים מהדרך, באירוח ביתי או בקמפים.
  • המספר של ריצ'רד - +256772971617
  • #לקפוץ על הזדמנויות וללכת עם הלב ולא עם המפה!